Де гроші з «Електронного суду»?

Де гроші з «Електронного суду»?

Загрузка...

8 років Державна судова адміністрація героїчно освоює бюджетні кошти на проекті «Електронний суд». 

Активізація почалася аж на початку 2020 року, коли стало зрозуміло, що дистанційна робота судів на яку витрачені мільйони гривень, має пройти перевірку карантином. І «гараж» судової адміністрації терміново стає «кременевою долиною» України.

Наказом Голови ДСА від 12.02.2020 року № 64 ДП «Автотранспортне підприємство ДСА» перетворюється на ДП «Центр судових сервісів», державна реєстрація змін відбувається 21.02.2020 року  і вже 28.02.2020 року Наказом Голови ДСА № 99 затверджується план заходів з впровадження ЕСІТС в якому впроваджувати такі заходи доручається ДП «ІСС» та ДП «ЦСС» (код діяльності вантажний автомобільний транспорт).

Цікавим фактом є те, що ДП «ІСС» надало проект плану заходів, щодо впровадження ЕСІТС, ще в 29.11.2019 року, тобто ДСА чекало 3 місяці  щоб затвердити новий план дій уже з новим перетвореним підприємством ДП «ЦСС».

Неефективність ДСА  в цій сфері вражає, судова адміністрація  «профукало» майже рік часу просто для затвердження нового плану заходів, хоча чудово розуміло, що 01.03.2019 року ЕСІТС не може запрацювати і потрібна зміна підходів.

Але не просто «профукало час» – профукало гроші.

Створення комп’ютерної програми «Веб-портал «Судова Влада України»» ініційовано відповідно до Наказу ДСА від 02.03.208 №99 «Про забезпечення створення та функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».

У зв’язку із зайнятістю та частковою відсутністю спеціалістів відповідного профілю в ДП ІСС було прийнято рішення залучити  до розробки сторонніх виконавців за тендерною процедурою відкритих торгів.

Матеріали закупівлі наведені на веб-порталі Уповноваженого органу за адресою. Переможцем закупівлі визначено ТОВ «Комп’ютерні інформаційні технології», ЄДРПОУ 35508814 із опублікуванням Повідомлення про намір укласти договір від 09.11.2018. Із переможцем укладено Договір №27/11-2018-2 від 27.11.2018 на суму 1 896 555,00 грн.

За проведеним спільно з представниками парламенту Аудиту встановлено. У ході тестування виявлено ряд невідповідностей вимогам технічного завдання, зокрема:

  1. в підсистемі «Веб-портал «Судова Влада України»» не реалізовані необхідні засоби відстеження та збору статистики дій користувача на сайті та запис дій користувачів для подальшого аналізу;
  2. не реалізований адаптивний контроль за діями користувача, за принципом моніторингу із ігноруванням дій, що повторюються і виявлення нетипових дій та ознак, як то: зміни пристрою за допомогою якого здійснюється доступ до системи, місця з якого здійснюється доступ, зміни IP-адреси тощо;
  3. не реалізовано ведення журналу запитів користувачів для аналізу та виявлення типових помилок складання запитів;
  4. відсутній наявний у вимогах технічного завдання функціонал автоматизованої системи визначення арбітражних керуючих.

Також зауваження встановлені при закупівлі:

  • Послуги зі створення підсистеми «Єдиний державний реєстр виконавчих документів». На які сплачено 2 890 755,00 грн. згідно з аудитом: «прикладне програмне забезпечення підсистеми «Єдиний державний реєстр виконавчих документів» не відповідає в цілому актуальній концепції ЄСІТС, оскільки відсутня функціональна реалізація вимог до підсистеми ЄДРВД, визначених в Концепції»
  • Послуги з доопрацювання підсистеми «Офіційна електронна адреса Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (Електронний кабінет)» на які сплачено 299 999,00 грн. згідно з аудитом: «При проведенні аудиту встановлено невідповідність наявних результатів актуальній концепції ЄСІТС через їх незавершеність, неповноту та залежність від сторонніх модулів з недокументованим функціоналом, не передбачених концепцією.»
  • Послуги з доопрацювання підсистеми «Електронний суд»  на які сплачено  197 997,12 грн. при проведенні аудиту встановлено «невідповідність наявних результатів актуальній концепції ЄСІТС через їх незавершеність, неповноту та залежність від сторонніх модулів з недокументованим функціоналом, не передбачених концепцією».
  • Послуги з доопрацювання підсистеми «Підсистема електронного документообігу Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» для створення 1 черги підсистеми «Електронне діловодство» на які витрачено 2 826 000,00 грн., згідно аудиту : «передане Адміністратору, є непрацездатним. Наявний виконуваний код не функціонує, виконавець ТОВ «Транслінк консалтинг» від передачі кодів та документації відмовився.»
  • Послуги з доопрацювання підсистеми «Підсистема управління єдиним контакт-центром єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи». Витрачено – 3 083 304,99 грн., Витрачено –  6 600 231,25 грн. , згідно з аудитом прикладне програмне забезпечення «Підсистема управління єдиним контакт-центром єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» НЕ відповідає актуальній концепції ЄСІТС, працездатна версія підсистеми в наявності відсутня.
  • А система захисту інформації, яка ДСА проводилась своїми силами в загалі: «З урахуванням зазначених недоліків та нової Концепції побудови Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 07.11.2019 р. № 1096, Технічне завдання на КСЗІ ЄСІТС потребує внесення суттєвих змін щодо загальної архітектури та функцій, або видання Технічного завдання у новій редакції.»

Тобто понад 8 мільйонів гривень витрачено на непрацюючі програми, які навіть не захищені.

Що з цього приводу каже ДСА?

На ресурсі YouTube за посиланням можна подивитись як ДСА звітує парламентарям на засіданні Комітету ВРУ з прав людини, щодо стану впровадження електронного суду, особливо з 55-ї хвилина починається найцікавіше.

До парламентарів «посилають» позаштатного радника Голови ДСА. Тобто, для звіту направляють людину, яка, навіть, не є державним службовцем, не працює у штаті ДСА. Ось такий рівень відповідальності керманичів, які 8 років впроваджують електронний сервіс.

Можливо бюджет не виділяє кошти на дослідження та розробку програм? Згідно зі звітів ДСА на офіційному сайті у 2019 році закладено на розробки (код бюджетної класифікації 2281) закладено 35 211 000 гривень, з яких витрачено –  1 600 000 гривень, тобто невикористані майже 30 000 000 гривень, а система електронного судочинства не працює.

З усього цього є один висновок – відбувається зухвале саботування та підривна діяльність, щодо Судової Влади в Україні з боку Державної судової адміністрації.


Шановним патріотам і тим, хто бажає підтримати Україну і знати набагато більше ?!!!!

Підтримай українский проект –лайк на сторінку, ставай одним з нас, ставай поруч з нами!!! Слава Україні!

Приєднуйтесь до обговорення новин у Фейсбуці:  Група УКРАЇНЦІ – ЄДНАЙМОСЯ! Фейсбук. Підтримай Україну! Тисни лайк та поширюй!

Приєднуйтесь до обговорення новин у Фейсбуці: POLITINFO