Як безбожно крадуть в Військовій Академії

Як безбожно крадуть в Військовій Академії

Загрузка...

Витяг з довідки Рахункової палати України

Рахунковою палатою України упродовж січня – квітня 2017 року проведений аудит щодо ефективності використання бюджетних коштів, виділених Військовій академії (м. Одеса).

Відповідний звіт затверджений рішенням Рахункової палати від 25 квітня 2017 № 10-1 розміщенний на офіціальному сайті Рахункової палати України.

За результатами аудиту встановлено, що посадовими особами Військової академії, в період 2014-2016 роках, замість вжиття заходів направлених на оновлення, ремонтування військової техніки, вдосконалення матеріальної бази, та виконання інших завдань визначених Статутом, значні кошти були використані на ведення господарської діяльності.

Зокрема, головними завданнями Академії, відповідно до Статуту вказаного закладу, є підготовка та підвищення кваліфікації військових фахівців відповідних ступенів вищої освіти, військова підготовка громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу, підготовка наукових і науково-педагогічних кадрів для ЗС України та інших військових формувань, виконання угод на підготовку військових фахівців для іноземних держав тощо.

На озброєнні Військової академії перебуває 222 од. технічних засобів та автотранспортної техніки. При цьому загальна кількість техніки з терміном експлуатації від 20 до 30 років становить 202 од. (91,0 %), тоді як, за нормативом, середня експлуатація техніки становить 10 років.

Аналогічно, на озброєнні Академії перебуває 43 од. військової техніки, що становило 71,7 %. від кількості, визначеної табелем оснащення, яка експлуатується від 30 до 40 років та має зношеність 70-80 %, що не дає змоги її використовувати в повному обсязі, призводить до тривалих простоїв та спрямування коштів державного бюджету на їх ремонт.

Як встановлено, оновлення парку військової техніки впродовж 2014–2016 років Академією практично не здійснювалось, витрати коштів державного бюджету на поточний ремонт техніки склав 455,5 тис. грн., при цьому рівень оновлення автомобільної техніки склав лише 2,25 % в межах наявної техніки, що не дає змоги покращити стан надання освітніх послуг.

Таким чином, Рахунковою палатою встановлено, що посадовими особами військової Академії, в період 2014-2016 роках, замість вжиття заходів направлених на оновлення, ремонтування військової техніки, вдосконалення матеріальної бази, та виконання інших завдань визначених Статутом, значні кошти були направлені на ведення господарської діяльності в наслідок чого державі завдані збитки на суму понад 10 млн. гривень.

Зокрема, упродовж 2014–2016 років посадовими особами Академії не забезпечено реалізації 22 завершених науково-дослідних робіт. Як наслідок 2,8 млн грн, спрямованих на їх проведення, використано нерезультативно.

Крім того, розрахункові показники за КПКВК 2101100 спеціального фонду кошторису на 2014 рік на капітальний ремонт і реконструкцію казарм будинків № 78 та № 79 в сумі 2, 6 млн. грн. не обґрунтовані відповідними розрахунками, потреба в коштах визначена за відсутності затвердженої проектно-кошторисної документації з визначенням вартості робіт та позитивних висновків комплексної державної експертизи.

В умовах дефіциту державного фінансового ресурсу на забезпечення капітальних видатків керівництвом Академії приймались управлінські рішення щодо придбання матеріальних цінностей, які фактично не приносили економічного ефекту.

Так, у 2015 році Академією за договорами з ТОВ «Альцест-Запоріжжя» від 29.06.2015 № 29061/1 та ПП «МАРКЕТЛІС» від 29.06.2015 № 15047 за КПКВК 2101100 КЕКВ 3110 придбано два верстати для оброблення каменю, дерева та подібних твердих матеріалів вартістю 209,3 тис. грн та 460,6 тис. грн. З моменту придбання (червень 2015) до лютого 2016 року вказані верстати не використовувалися (пусконалагоджувальні роботи відтерміновано у зв’язку з відсутністю на момент закупівлі верстату компресорної установки, аспіраційної витяжної установки та елементів з’єднання з верстатним обладнанням). У подальшому з лютого по листопад 2016 року на верстатах виготовлено дерев’яні столи, антресолі, карнизи в кількості 171 од. вартістю 69,9 тис. гривень. З листопада 2016 року по теперішній час верстати знову не використовувалися через відсутність матеріалу. Отже, впродовж 2015 – 2016 років економічний ефект від придбання верстатів становив 69,9 тис. грн, при цьому видатки на придбання верстатів – 670,0 тис. гривень.

Крім того, неефективні управлінські рішення Академії призвели до придбання матеріальних цінностей, які тривалий час не використовуються. Так, за договорами з ТОВ «Еко енерджі інжиніринг» від 17.06.2016 №№ 24, 25, 26 придбано за КПКВК 2101020 КЕКВ 2210 за загальним фондом ліс круглий в кількості 379 куб. м на суму 406,9 тис. гривень. За відсутності актів огляду комісії, графіка та обсягу проведення робіт, Академією прийнято рішення про використання придбаного лісу для будівництва базового табору (навчально- тактичне поле навчального полігону) для розміщення особового складу на час польових виходів. Станом на квітень 2017 року, час (через 8 місяців з моменту придбання) фактично Академією було збудовано лише один бліндаж місткістю 20 чоловік, на що витрачено 35,1 куб. м круглого лісу на 37,6 тис. гривень. В результаті, із придбаних 379 куб. м лісу Академією використано лише 35,1 куб. м, а залишок в кількості 341,4 куб. м лісу круглого на 369,34 тис. грн з липня 2016 року до теперішнього часу перебуває на господарському дворі полігону та невикористовується.

Більш того, Військовою академією у 2014–2015 роках за двома процедурами відкритих торгів не відхилені пропозиції, які не відповідали умовам документації конкурсних торгів, та обрано переможців торгів, з якими укладено договори на 3,1 млн. грн., оплачені в повному обсязі, що є недотриманням вимог пункту 3 частини першої статті 29 та статті 30 Закону України від 10.04.2014 № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель».

Тим самим вказані службові особи Одеської Військової академії порушуючи один з важливих принципів – запобігання корупційним діям та зловживанням, зловживаючи службовим становищем, порушили вимоги ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції», якими передбачено, що військовим посадовим особам забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, чим створили умови не прозорого здійснення закупівель та не конкурентного середовища у сфері публічних закупівель.

На території Військової академії розташована медична служба у якості поліклініки, зі штатом 22 особи – фактично 19 осіб.

Проте, недостатність та застарілість наявного медичного обладнання дає змогу надавати поліклінікою Академії лише окремі види амбулаторної допомоги у робочий час, оскільки організація цілодобового чергування діючим штатним розписом не передбачена.

Консультативно-діагностичне обстеження та стаціонарне лікування здійснюється на базі Військово-медичного клінічного центру Південного регіону, до якого медичною службою Академії за останні три роки направлено 2219 осіб.

Незважаючи на непридатність медичного обладнання, видатки на його придбання не планувались та не проводились.

У 2014–2016 роках на утримання медичної служби Академії непродуктивно витрачено 3 088,3 тис. грн бюджетних коштів (заробітна плата та грошове забезпечення працівників поліклініки – 3068,33 тис. грн., або 99,3 % загального обсягу видатків, та придбання медикаментів – 20 тис. грн).

Поліклініка не забезпечувала надання реальних медичних послуг, оскільки консультативно-діагностичне обстеження курсантів здійснюється на базі Військово-медичного клінічного центру Південного регіону, у зв’язку із чим, як зазначено, державі завдані збитки на суму понад 3 млн. гривень.

Вказане стале можливим внаслідок неналежного контролю з боку контролюючих органів та Міністерства оборони України, відсутності належної кадрової політики.

Таким чином, в діях посадових осіб Військової академії (м. Одеса), пов’язаних із зловживанням службовим становищем в інтересах третіх осіб, недбалим ставленням до військової служби, що спричинило тяжкі наслідки, а також розтратою майна в особливо великих розмірах, вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 364, ч.2 ст. 425, ч. 5 ст. 191 КК України.

Крім того, в діях посадових осіб Міністерства оборони України, пов’язаних з неприпиненням злочинів, що вчиняються підлеглими, невиконання військовою службовою особою дій, які вона за своїми службовими обов’язками повинна була виконати, що спричинило тяжкі наслідки в умовах особливого періоду, вбачаються ознаки злочину, передбаченого ч. 3 ст. 426 КК України.

ОРД”


Шановним патріотам і тим, хто бажає підтримати Україну і знати набагато більше ?!!!!

Підтримай українский проект –лайк на сторінку, ставай одним з нас, ставай поруч з нами!!! Слава Україні!

Приєднуйтесь до обговорення новин у Фейсбуці:  Група УКРАЇНЦІ – ЄДНАЙМОСЯ! Фейсбук. Підтримай Україну! Тисни лайк та поширюй!

Приєднуйтесь до обговорення новин у Фейсбуці: POLITINFO